ÚVOD
Tísňové linky
Jak volat tísňovou linku
Evropská tísňová linka 112
Hasiči
Záchranná služba
Policie
Co dělat při ohrožení
Obecné zásady
Jak zní siréna
Evakuace
Prostředky improvizované ochrany
Ukrytí
Povodně
Požáry
Podezřelé zavazadlo
Ptačí chřipka
Ozbrojený útočník
Blackout
Bezpečnost nejen na silnici
Ztráta, krádež dokladů
Vloupání do bytu
Nález injekční stříkačky
Dětská šikana
Dopravní nehoda
Desatero bezpečné jízdy na kole
Desatero řidiče v zimě
Průjezd vozidel IZS kolonou
První pomoc
První pomoc
Zotavovací poloha
Nepřímá masáž srdce
Umělé dýchání
Krvácení
Šok a pravidlo 5T
Poranění páteře
Zlomeniny
Úraz elektrickým proudem
Úpal (přehřátí)
Úžeh (sluneční úžeh)
OČMU (Ochrana člověka při mimořádných událostech)
Evropská tísňová linka 112
- Jednotné evropské číslo tísňového volání – 112 – je zavedeno ve všech členských státech EU včetně ČR.
- V ČR je tísňová linka 112 svedena k Hasičskému záchrannému sboru ČR do „telefonních center tísňového volání 112“. Tato technologie propojuje základní složky integrovaného záchranného systému.
- Operátoři tísňové linky 112 v ČR mohou mj. identifikovat adresu pevné telefonní stanice volajícího či polohu mobilního telefonu při tísňovém volání.
- Operátoři obsluhující linku 112 v ČR jsou schopni odbavovat tísňové hovory nejen v češtině, ale i angličtině a němčině.
- Z mobilního telefonu se dá dovolat na linku 112 i v případě, že na daném místě není pokrytí signálu vašeho operátora. Musí však být dostupný signál jakéhokoliv jiného operátora.
- Na linku 112 lze volat z jakéhokoliv telefonního přístroje. Z mobilního telefonu lze volat i v případě nulového kreditu a ve většině států EU i bez SIM karty.
- V zahraničí je při volání na linku 112 nutné znát alespoň základní pojmy v angličtině.